Laureamko etsii opiskelijaedustajia vuodelle 2021

On tärkeää, että opiskelijoiden ääni tulee kuulluksi Laurean päätöksenteko- ja kehittämistyössä. Siksi 1.-31.10. Laureamko etsii opiskelijaedustajia Laurean työryhmiin. Hae mukaan ja vaikuta omaan ja kavereidesi arkeen!

Haussa on opiskelijaedustajia 34 työryhmään. Jokaisella alalla on omat kehittämisryhmät ja työelämän ohjausryhmät jonka lisäksi haussa on koko Laurean tasolla vaikuttavia toimielimiä. Työryhmissä voit vaikuttaa aina yksittäisten kurssien sisällöistä koko Laurean opetuksen suuntaan. Opiskelijaedustajat toimivat työryhmissä tasavertaisina jäseninä. Kaikki työryhmät toimivat suomeksi paitsi englanninkielisten koulutusten kehittämisryhmä, joka kokoustaa englannin kielellä.

Opiskelijaedustajana toimimisesta saa opintopisteitä sekä arvostettua työelämäosaamista, kuten argumentaatio-, neuvottelu-, ja ryhmätyötaitoja. Lisäksi Laureamko myös tarjoaa koulutuksia kaikille opiskelijaedustajille 4-5 kertaa vuoden aikana. Uusien opiskelijaedustajien ensimmäinen koulutus järjestetään 25.11. klo 17.

Hakijoilta edellytetään sitoutumista viestintään opiskelijakunnan kanssa. Eduksi katsotaan, että hakija pystyy sitoutumaan ryhmän toimintaan koko kalenterivuodeksi. Opiskelijakunnan jäsenyys katsotaan myös eduksi. Toivomme hakijoilta aitoa kiinnostusta ryhmän aiheeseen ja motivaatiota tehtävään. Valittujen nimet, sähköpostiosoitteet ja kuvat tulevat esille Laureamkon verkkosivuille.

Haku on alkaa 1.10. ja on käynnissä 31.10. klo 23:59 asti. Laureamkon hallitus valitsee opiskelijaedustajat kokouksessaan 5.11., lukuunottamatta lakisääteistä tutkintolautakunnan jäsentä, joka valitaan edustajiston kokouksessaan 10.11. Työryhmät nimetään kalenterivuodeksi 2021 ja ne aloittavat toimintansa tammikuussa 2021.

Paikkaa haetaan lime forms -lomakkeella (linkki). Löydät paikkojen kuvaukset alta. Lähtökohtaisesti paikkoja voivat hakea kaikki Laurean opiskelijat, mutta huomaathan, että osaan paikoista voi hakea vain tietyn alan opiskelijat. Näet kriteerit alta löytyvistä hakuilmoituksista.

Jos sinulle heräsi kysymyksiä, niin ole yhteydessä Laureamkon hallituksen jäsen Carita Törhöseen ([email protected]) tai edunvalvonnan asiantuntijaan Nikolas Bursiewicziin ([email protected]).

Lakisääteinen työryhmä:

1) Tutkintolautakunta (1 varsinainen jäsen ja 1 varajäsen)

Tutkintolautakunta käsittelee opintosuoritusten arviointiin liittyvät oikaisuvaatimukset. Opintosuorituksesi katsotaan opintojakson/projektin suoritus, opinnäytetyö, harjoittelu ja hyväksiluettu suoritus.

Tutkintolautakunnan puheenjohtajana toimii rehtorin nimeämä henkilö, jonka on oltava lehtori tai yliopettaja ja jäseninä yksi opetushenkilöstöön kuuluva ja yksi opiskelija. Puheenjohtajalla ja jäsenillä on kullakin henkilökohtainen varahenkilö. Puheenjohtajan varahenkilön on oltava lehtori tai yliopettaja. Tutkintolautakunnan puheenjohtajan ja opettajan toimikauden pituus on kerrallaan kaksi vuotta ja opiskelijajäsenen yksi vuosi. Tutkintolautakunnan opiskelijajäsenet valitaan edustajiston kokouksessa 10.11. Tämän jälkeen Laurean hallitus vahvistaa tutkintolautakunnan jäsenet vuoden viimeisessä kokouksessaan.

Tutkintolautakunnan asettamisesta, jäsenistä ja tehtävästä määrää ammattikorkeakoululain 19 pykälä. Tutkintolautakunnan tehtävänä on käsitellä opintosuoritusten oikaisuvaatimukset.

Muut Laurean laajuiset työryhmät

2) Jatkuvan oppimisen kehittämisryhmä (1 paikka)

Työryhmän vastuulla on avoimen ammattikorkeakoulun, väyläopintojen ja erikoistumiskoulutuksen tarjonnan ja toiminnan kehittäminen sekä uusien jatkuvan oppimisen mallien kehittäminen. Työryhmään kuuluvat koulutusprosessista vastaava johtaja, ohjauksesta vastaava johtaja, korkeakouluyksikkö C:n ja E:n johtajat, avoimesta ammattikorkeakoulusta vastaava kehittämispäällikkö ja koulutussuunnittelija, väyläopinnoista vastaava kehittämispäällikkö, opintopäällikköjen edustaja ja opiskelijaedustaja. 

Opiskelijaedustajan toivotaan olevan joko nykyinen tai entinen avoimen ammattikorkeakoulun opiskelija.

Työryhmä kokoontuu noin neljä kertaa vuodessa.

3) Digitaalisuuden ja verkko-opintojen kehittämisryhmä (1 varsinainen ja 1 vara)

Digitaalisuuden ja verkko-opintojen kehittämisryhmän tavoitteena on kehittää digitaalisuuden hyödyntämistä Laureassa, varmistaa verkko-opintojen laadukas toteutuminen ja kehittyminen ja resurssien tarkoituksenmukainen kohdentuminen Laureassa. Ryhmä hyödyntää toiminnassaan muun muassa opiskelijapalautetta verkko-opinnoista ja virtuaaliopintopisteiden määrää.

Kehittämisryhmään kuuluvat Chief digital officer, verkko-opintoina toteutettavien hakukohteiden kehittämispäälliköt ja niiden opettajaedustajat / tutkintovastaavat, verkko-opintojen kehityspäällikkö ja opiskelijaedustaja.

Ryhmä kokoontuu vuodessa noin 6 kertaa.

4) Markkinoinnin suunnitteluryhmä

Markkinoinnin, viestinnän, verkkopalvelujen ja sidosryhmäpalvelujen suunnittelu, kehittäminen ja seuranta. Työryhmään kuuluvat markkinoinnista vastaavat palveluyksikön henkilöt, muiden yksiköiden markkinoinnista vastaavat henkilöt, Laurea Eventsin henkilökunta, Laureamkon edustaja.

Työryhmä tapaa noin 10 kertaa vuodessa.

5) Englanninkielisten koulutusten kehittämisryhmä (1 paikka)

Englanninkielisten koulutusten kehittämisryhmä vastaa englanninkielisten koulutusten kehittymisestä ja profiloinnista.

Kehittämisryhmään kuuluvat englanninkielisistä koulutuksista vastaavat opintopäälliköt, englanninkielisistä hakukohteista vastaavat kehittämispäälliköt, englanninkielisistä hakukohteista vastaavat tutkintovastaavat, YAMK-vastuuopettajat, KV-asioiden johtaja ja opiskelijaedustaja.

Kehittämisryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa. Kokoukset pidetään englanniksi.

6) Laadunhallinnan kehittämisryhmä (1 paikka)

Laurean laadunhallinnan kehittämisryhmä arvioi ja kehittää laatujärjestelmää Laurean tahtotilan suunnassa, vastaa laatujärjestelmän kehittämisen painopisteiden toteuttamisesta. 

Kehittämisryhmä kokoontuu n. kerran kuukaudessa.

7) Opiskeluhyvinvoinnin kehittämisryhmä (1 paikka)

Työryhmä koordinoi Laurean työtä opiskelijoiden hyvinvoinnin ja opiskelukyvyn puolesta ja edistämiseksi. Työnsä tukena työryhmä käyttää opiskeluhyvinvointikyselyn tuloksia ja opiskelijapalautetta. 

Työryhmään kuuluvat ohjauksesta vastaava johtaja, opintopsykologi, erityisopettaja, Student social councellor, oppilaitospappien ja terveydenhoitajien edustajat, henkilökunnan edustaja joka kampukselta, opintopäälliköiden edustaja ja kaksi opiskelijaedustajaa. 

Ryhmä kokoustaa neljä kertaa vuodessa.

8) Pedagogiikan kehittämisryhmä (1 paikka)

Pedagogiikan kehittämisryhmän vastuulla on vahvistaa Laureassa käytössä olevaa Learning by Development -mallia ja digipedagogiikkaa, uudistaa pedagogisia ratkaisuja ja edesauttaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiohankkeiden tulosten hyödyntämistä koulutustoiminnassa.

Ryhmään kuuluu opetuksen vararehtori, pedagogiikasta vastaava johtaja, pedagogiikka-tutkimusohjelman johtaja, Chief digital officer, 6-8 henkilökunnan edustajaa, opiskelijaedustaja ja koordinaattori.

Ryhmä kokoustaa noin neljä kertaa vuodessa, jonka lisäksi se järjestää henkilöstölle erimuotoisia tilaisuuksia pedagogisten ratkaisujen levittämiseksi.

9) Tieto- ja julkaisupalveluiden kehittämisryhmä (1 paikka)

Kehittämisryhmän tehtävänä on kehittää ja uudistaa Laurean tieto- ja julkaisupalveluja. Ryhmään kuuluvat tieto- ja julkaisupalvelujen johtaja, tieto- ja julkaisupalvelujen edustajat ja opiskelijaedustaja. 

Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.

10) Ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon kehittämisryhmä (1paikka)

Ylemmän ammattikorkeakoulun tutkintojen kehittämisryhmä vastaa tutkintojen laadukkaasta toteutuksesta ja kehittämisestä. Opiskelijan tulee olla ylempää ammattikorkeakoulututkintoa suorittava opiskelija.

Työryhmä kokoontuu noin 6 kertaa vuodessa, jonka lisäksi se suunnittelee tutkinnon opettajille yhteisiä tilaisuuksia. 

Työryhmään kuuluvat korkeakouluyksikkö D:n johtaja, YAMK-vastuuopettajat ja -kehittämispäälliköt sekä opiskelijaedustaja. Opiskelijaedustajaksi etsitään ensisijaisesti YAMK-opiskelijaa.

11) Yrittäjyyden kehittämisryhmä (1 varsinainen ja 1 vara)

Työryhmän tehtävänä on edistää opiskelijayrittäjyyttä ja yrittäjyysvalmiuksia Laureassa. Ryhmä jalkauttaa käytäntöön toimenpiteitä, jotka kehittävät yrittäjyyttä Laurea-tasolla. 

Ryhmän jäseniä ovat opiskelijayrittäjyydestä vastaava henkilökunnan jäsen, yrittäjyyden projektipäällikkö, jokaiselta kampukselta henkilökunnan edustaja ja opiskelijaedustaja.

Ryhmä kokoontuu noin viisi kertaa vuodessa.

12) Verkkolehden toimituskunta (1 paikka)

Verkkolehdessä julkaistaan henkilöstön, opiskelijoiden ja sidosryhmien artikkeleita ja blogitekstejä, joissa esitellään laaja-alaisesti kehittämistoimintaa, hankkeiden tuloksia sekä kuulumisia ja kokemuksia koulutuskentältä. Toimituskunnan tehtävänä on arvioida saapuneet artikkelikäsikirjoitukset ja antaa niistä palautetta kirjoittajalle hyvän kirjoittamisen ja julkaisukanavalle määriteltyjen kriteerien perusteella. Toimituskunta sitoutuu antamaan kirjoittajalle palautteen ja arvion saapuneesta käsikirjoituksesta noin viikon kuluessa. Kirjoittaja saa palautetta vähintään yhdeltä toimituskunnan jäseneltä. Toimituskunnan tehtävänä on lisäksi vuosittain arvioida ja määrittää julkaisemisen kriteereitä ja erityisteemoja. Toimituskunnan jäsenen työmäärä on saapuneista käsikirjoituksista riippuen noin 40 tuntia vuodessa.

13) Turvallisuusjohtamisen kehittämisryhmä (1 varsinainen ja 1 vara)

Työryhmälle kuuluvat koko Laurean laajuiset turvallisuusjohtamisen ennakointi- ja kehittämistehtävät.

Työryhmään kuuluvat Laurean turvallisuusjohtaja, turvallisuusvastaavat, opiskelijaedustaja, opiskelijaterveydenhuollon edustaja, ravintolapalveluiden edustaja (palveluntarjoaja), tekninen isännöitsijä, palvelupäällikkö (tilapalvelut) ja palvelupäällikkö (opintotoimistot)

Työryhmä kokoontuu 5-6 krt/vuosi

Tutkintokohtaiset kehittämisryhmät ja työelämäpaneelit

14) Estenomikoulutuksen kehittämisryhmä (1 varsinainen ja 1 vara)

Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.

Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.

Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.

15) Estenomikoulutuksen tutkinnon työelämän ohjausryhmä (1 varsinainen ja 1 vara)

Laureassa toimii 10 työelämän ohjausryhmää (entiseltä nimeltään työelämäpaneeli), jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.

Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustaja.

Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.

16) Fysioterapeuttikoulutuksen kehittämisryhmä (1 varsinainen ja 1 vara)

Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.

Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.

Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.

17) Fysioterapeuttikoulutuksen tutkinnon työelämän ohajausryhmä (1 varsinainen ja 1 vara)

Laureassa toimii 10 työelämän ohjausryhmää (entiseltä nimeltä työelämäpaneeli), jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.

Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustaja.

Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.

18) Liiketalouden kehittämisryhmä (1 varsinainen ja 1 vara)

Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Liiketalouden kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.

Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.

Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.

19) Liiketalouden tutkinnon työelämän ohjausryhmä (liiketalous ja oikeudellisen osaamisen koulutus) (1 varsinainen ja 1 vara)

Laureassa toimii 10 työelämän ohjausryhmää (entiseltä nimeltä työelämäpaneeli), jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.

Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustaja.

Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.

20) Restonomikoulutuksen kehittämisryhmä (Palveluliiketoiminta, palveluelämysten tuottamisen ja kehittämisen koulutus) (1 varsinainen ja 1 vara)

Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.

Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.

Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.

21) Restonomikoulutuksen tutkinnon työelämän ohjausryhmä (Palveluliiketoiminta, palveluelämysten tuottamisen ja kehittämisen koulutus) (1 varsinainen ja 1 vara)

Laureassa toimii 10 työelämän ohjausryhmää (entiseltä nimeltä työelämäpaneeli), jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.

Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustaja.

Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.

22) Rikosseuraamusalan kehittämisryhmä (1 varsinainen ja 1 vara)

Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.

Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.

Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.

23) Rikosseuraamusalan tutkinnon työelämän ohjausryhmä (1 varsinainen ja 1 vara)

Laureassa toimii 10 työelämän ohjausryhmää (entiseltä nimeltä työelämäpaneeli), jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.

Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustaja.

Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.

24) Sairaanhoitajakoulutuksen kehittämisryhmä (1 varsinainen ja 1 vara)

Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.

Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.

Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.

25) Sairaanhoitajakoulutuksen tutkinnon työelämän ohjausryhmä (1 varsinainen ja 1 vara)

Laureassa toimii 10 työelämän ohjausryhmää (entiseltä nimeltä työelämäpaneeli), jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.

Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustaja.

Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.

26) Sosionomikoulutuksen kehittämisryhmä (1 varsinainen ja 1 vara)

Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.

Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.

Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.

27) Sosionomikoulutuksen tutkinnon työelämän ohjausryhmä (1 varsinainen ja 1 vara)

Laureassa toimii 10 työelämän ohjausryhmää (entiseltä nimeltä työelämäpaneeli), jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.

Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustaja.

Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.

28) Terveydenhoitajakoulutuksen kehittämisryhmä (1 varsinainen ja 1 vara)

Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.

Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.

Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.

29) Terveydenhoitajakoulutuksen tutkinnon työelämän ohjausryhmä (1 varsinainen ja 1 vara)

Laureassa toimii 10 työelämän ohjausryhmää (entiseltä nimeltä työelämäpaneeli), jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.

Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustaja.

Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.

30) Tietojenkäsittelyn kehittämisryhmä (1 varsinainen ja 1 vara)

Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.

Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.

Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.

31) Tietojenkäsittelyn tutkinnon työelämän ohjausryhmä (1 varsinainen ja 1 vara)

Laureassa toimii 10 työelämän ohjausryhmää (entiseltä nimeltä työelämäpaneeli), jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.

Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustaja.

Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.

32) Turvallisuuden ja riskienhallinnan koulutuksen kehittämisryhmä (1 varsinainen ja 1 vara)

Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.

Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.

Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.

33) Turvallisuuden ja riskienhallinnan koulutuksen tutkinnon työelämän ohjausryhmä (1 varsinainen ja 1 vara)

Laureassa toimii 10 työelämän ohjausryhmää (entiseltä nimeltä työelämäpaneeli), jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.

Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustaja.

Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.

Muut työryhmät:

34) Helsingin seudun opiskelija-asuntosäätiö Hoasin valtuuskunta (1 varsinainen ja 1 vara)

Valtuuskunta on säätiön hallintoelin, joka valitsee hallituksen ja tilintarkastajat ja vahvistaa toimintaohjelman, talousarvion ja tilinpäätöksen. Valtuuskunta kokoontuu kaksi kertaa vuodessa toukokuussa ja marraskuussa. Kokousten lisäksi valtuuskunta saattaa järjestää työpajoja. Valtuuskuntaan kuuluu 16 jäsentä, joista ison osan opiskelija- ja ylioppilaskunnat nimittävät.