opiskelijakuntaan

liittyminen

Liity jäseneksi ja nauti elämäsi parhaasta ajasta palveluidemme parissa! Jäseneksi liittyminen on helppoa. Voit liittyä jäseneksi tai uusia jäsenyytesi kätevästi verkkokaupassamme.

Opiskelijakuntaan liittyminen

  1. Siirry verkkokauppaamme.
  2. Kirjaudu verkkokauppaan Facebook-tunnuksella tai aiemmin luomallasi tunnuksella. Jos et ole luonut vielä käyttäjätunnusta, voit luoda sen klikkaamalla “Luo käyttäjätunnus”.
  3. Valitse myynnissä olevista tuotteista itsellesi sopivin jäsenyyskausi. Voit ostaa jäsenyyden jopa neljäksi vuodeksi kerrallaan.
  4. Tämän jälkeen täytä liittymislomake.
  5. Lomakkeen täyttämisen jälkeen siirry maksamaan valitsemasi jäsenyystuote. Ennen maksua voit myös jatkaa verkkokaupassa ostoksien tekoa ja sujattaa ostoskoriin myös haalarimerkkejä ja liput seuraavaan opiskelijatapahtumaan.
  6. Ota käyttöön opiskelijatunnisteemme Slice
  • Tilaa tunnus ja salasana Sliceen osoitteessa slice.fi/upload. Käytä samoja tietoja kuin liittymislomakkeella!
  • Kun tiedot täsmäävät, Slice lähettää sähköpostiisi tunnuksen ja salasanan.
  • HUOM! Tietojen siirrossa menee 1-3 arkipäivää eli mikäli olet vasta liittynyt ja Slice ei huoli sähköpostiasi, ei tiedot ole vielä siirtyneet.
  • Mikäli lomakkeen lähetys onnistuu, mutta et saa sähköpostia, tarkista roskaposti-kansio.
  • Lataa Slice sovelluskaupasta puhelimeesi.
  • Kirjaudu sovellukseen.
  • Muista antaa sovellukselle tarvittavat luvat, jotta opiskelijakorttisi voi aktivoitua.
  • Nauti Slicestä löytyvistä opiskelijaeduista!

 

Jos sinulla tulee ongelmia jäseneksi liittymisessä, niin ota yhteyttä rohkeasti Rikuun, joka auttaa sinua asiassa.

HUOM! Mikäli huomaat tiedoissasi virheen jäseneksi liittymisen jälkeen, voit muokata itse omia tietojasi verkkokaupan näkymässä:

  • Saat lisättyä tiedon Kide.app-palvelun kautta osoitteesta: https://kide.app/account
  • Tiedon lisääminen on helppoa: Kirjaudu sisään ja scrollaa alaspäin, niin löydät oman jäsenyytesi. Klikkaamalla jäsenyyden perässä olevaa kynää voit muokata jäsentietojasi. Samaan näkymään pääset myös suoraan Kide.app-palvelusta nettisivuilta tai sovelluksesta. HUOM! Olethan huolellinen, että muokkaat nimen omaan jäsenyyden tietoja, ei omia tietojasi! Mikäli menet muokkausnäkymään muuta kautta kuin jäsenyyden vieressä näkyvän kynän kautta, olet muokkaamaassa muita tietoja.

Kysyttävää? Chat auttaa!

Nettisivuiltamme löytyvä chat palvelee ma-pe klo 10.00-14.00. Aukioloaikojen ulkopuolella tuleviin viesteihin vastaamme seuraavana arkipäivänä.

Voit halutessasi myös laittaa sähköpostia osoitteeseen [email protected].

Jäsenyyden uusiminen

Jäsenyys uusitaan lukukausittain tai lukuvuosittain Laureamkon verkkokaupasta. Mikäli olet jo maksanut jäsenyytesi ja haluat vain uuden tarran, onnistuu tämä asiaoimalla joko toimistollamme tai verkkokaupassamme (huom. mikäli sinulla on monivuotinen jäsenyys, ole yhteydessä laureamko[at]laureamko.fi). Toimistojen aukioloajat löydät täältä!
Mikäli jokin asia mietityttää, ota yhteyttä rohkeasti chatissa tai laita asiantuntijallemme Niinalle viestiä.

Huom! Tarraa ei lähetetä automaattisesti, vaikka jäsenyys olisikin uusittu, vaan se tulee noutaa toimistolta tai tilata verkkokaupasta tarran toimitus kotiin. Mikäli tarvitset esim. vaihtoon lähdön yms. takia tarran aikaisemmin, ole yhteydessä Niinaan (niina[at]laureamko.fi).

Mikäli olet uusinut jäsenyyden syksyllä 2018 tai sen jälkeen ja huomaat tiedoissasi virheitä, voit itse muokata tietojasi verkkokaupan puolella.

  • Saat lisättyä tiedon Kide.app-palvelun kautta osoitteesta: https://kide.app/account
  • Tiedon lisääminen on helppoa: Kirjaudu sisään ja scrollaa alaspäin, niin löydät oman jäsenyytesi. Klikkaamalla jäsenyyden perässä olevaa kynää voit muokata jäsentietojasi. Samaan näkymään pääset myös suoraan Kide.app-palvelusta nettisivuilta tai sovelluksesta. HUOM! Olethan huolellinen, että muokkaat nimen omaan jäsenyyden tietoja, ei omia tietojasi! Mikäli menet muokkausnäkymään muuta kautta kuin jäsenyyden vieressä näkyvän kynän kautta, olet muokkaamaassa muita tietoja.

Vinkit

  • Ehtikö sovellus kirjaamaan sinut ulos? Tunnusten resetointi auttaa! Mene osoitteeseen slice.fi/resetoi ja seuraa sivun ohjeita, niin saat uudet tunnukset käyttöösi.
  • Onko tarve päivittää Sliceen valittu kuva? Tämä onnistuu osoitteessa slice.fi/update.

Jäsenyyden siirtäminen ja jäsenmaksun palautus

Laureamkon jäsenkauden siirto

Opiskelijakunnan jäsenkausia voi siirtää, mikäli jäsen on poissaolevana. Jäsenkausien siirtoa voi anoa kirjallisesti osoitteesta [email protected]. Jäsenkausien siirtoa tulee anoa etukäteen (syyslukukauden osalta viimeistään 31.7. ja kevätlukukauden osalta viimeistään 31.12.)  eikä kausia siirretä takautuvasti. Siirron perusteena on poissaolo opinnoista. Muiden perusteiden kohdalla hallitus päättää siirrosta tapauskohtaisesti.

Laureamkon jäsenmaksun palautus

Opiskelijakunnan jäsenyydestä voi erota milloin vain ilmoittamalla siitä kirjallisesti osoitteeseen [email protected].

Jäsenmaksua ei palauteta, mikäli jäsenyyden ehdot edelleen täyttyvät. Käyttämätön jäsenmaksu voidaan palauttaa vain silloin, mikäli opiskelija on eronnut Laurea-ammattikorkeakoulusta tai valmistunut. Jäsenmaksunpalautusta voi anoa kirjallisesti osoitteesta [email protected]. Jäsenmaksuja ei palauteta takautuvasti.

Opiskelijakunta perii kaikista maksupalautuksista viiden euron käsittelymaksun. Jäsenmaksupalautus lasketaan kunkin vuoden jäsenyys- ja muiden maksujen mukaisesti. Opiskelijalle toimitetaan tämän halutessa laskelma jäsenmaksupalautuksen muodostumisesta. Alle viiden euron maksuja ei palauteta.

Slice ja Pivo – sinun opiskelijakorttisi

Meidän jäseneämme voit valita käyttöösi joko Slicen tai Pivon tarjoaman opiskelijatunnisteen. Molemmista sovelluksista löydät samat edut käyttöösi heidän tekemänsä yhteistyön myötä. Valitse siis oman maun mukaan! Huom. poikkeuksena polkuopiskelijat, jotka voivat käyttää vain Slicea.

Slice

Slice-applikaatio ladataan puhelimeen ja niin opiskelijakortti pysyy kätevästi aina mukanasi. Slice-opiskelijakortilla saat käyttöösi VR:n ja Matkahuollon opiskelija-alennukset sekä opiskelijahintaisen ruuan kampusravintoloissa.

Opiskelijakortin lisäksi Slicestä löytyy koko joukko opiskelija-alennuksia ja -etuja Laureamkon jäsenille.  Edut ovat joko 1) jatkuvia etuja tai 2) kertaluonteisesti sovelluksella lunastettavia rajoitettuja etuja. Esimerkiksi Anton&Anton jatkuvana etuna tarjoaa – 10 % alennuksen kaikista tuotteista. Kertaetuna Anton&Anton tarjoaa kaksi keittolounasta yhden hinnalla. Tutustu tarkemmin esimerkkeihin eduista Slicen sivuilta.

Slicen saat käyttöösi helposti. Kun olet uusinut jäsenyytesi Laureamkon verkkokaupassa, haet Slicen tunnukset verkkolomakkeella. Saat sen täytettyäsi sähköpostiisi tunnuksen ja salasanan, joilla kirjaudut applikaatioon. Muista hyväksyä sovelluksen kysymät ehdot ja antaa luvat, jotka tarvitaan opiskelijakortin toimintaan.

Toimi näin:

  1. Osta jäsenyys tai jos sinulla on jo jäsenyys aloita kohdasta kaksi.
  2. Tarkista, että jäsentietosi ovat ajantasalla jäsenrekisterissämme. Kirjaudu tilillesi osoitteessa kide.app/account.
    • Selaa jäsenyytesi kohdalle ja klikkaa kynä-ikonia.
    • Päivitä tarvittaessa tiedot.
  3. Tilaa tunnus ja salasana Sliceen osoitteessa slice.fi/upload. Käytä samoja tietoja kuin jäsenrekisterissä!
    • Kun tiedot täsmäävät, pystyt lähettämään lomakkeen.
    • Täytä tiedot ja valitse kuva huolella. Ne näkyvät opiskelijakortillasi, eikä niitä voi muuttaa jälkikäteen.
    • Huom! Jos tilaat tunnukset samana päivänä, kuin ostit jäsenyyden, on mahdollista, että tiedot eivät ehdi siirtyä. Silloin Slice ei tunnista sinua opiskelijaksi, etkä pysty lähettämään lomaketta. Kokeile uudestaan seuraavana päivä ja, jos ongelma jatkuu, laita viestiä [email protected].
  4. Slice lähettää sähköpostiisi tunnuksen ja salasanan.
    • Tunnuksia lähetetään isompi läjä kerrallaan, joten viestin saapumisessa voi mennä pari päivää.
    • Kannattaa myös kurkata roskapostikansio.
  5. Lataa Slice sovelluskaupasta puhelimeesi.
  6. Kirjaudu sovellukseen.
    • Muista antaa sovellukselle tarvittavat luvat, jotta opiskelijakorttisi voi aktivoitua.
  7. Nauti Slicestä löytyvistä opiskelijaeduista!

Pivo

Pivo-applikaatio ladataan puhelimeen ja niin opiskelijakortti pysyy kätevästi aina mukanasi. Pivo-opiskelijakortilla saat käyttöösi VR:n ja Matkahuollon opiskelija-alennukset sekä opiskelijahintaisen ruuan kampusravintoloissa.

Opiskelijakortin lisäksi Pivosta löydät samat edut kuin Slicesta, sillä Slice ja Pivo tekee yhteistyötä. Ajoittain Pivo tarjoaa lisäetuja, kuten CityShopperin käyttöön ilmaiseksi. Lisätietoa Pivosta löydät täältä.

Toimi näin:

  1. Osta jäsenyys tai jos sinulla on jo jäsenyys aloita kohdasta kaksi.
  2. Tarkista, että jäsentietosi ovat ajantasalla jäsenrekisterissämme. Kirjaudu tilillesi osoitteessa kide.app/account.
    • Selaa jäsenyytesi kohdalle ja klikkaa kynä-ikonia.
    • Päivitä tarvittaessa tiedot.
      • Pivon käyttöönotto vaatii henkilötunnuksen, joten jos se puuttuu tiedoistasi, muista lisätä se.
  3. Pivon opiskelijakortin aktivointi
    1. Lataa Pivo puhelimeesi, ja ota se käyttöön verkkopankkitunnuksillasi ja maksukortillasi
    2. Avaa Pivon päänäkymästä Opiskelijakortti ja valitse järjestöksi Laureamko
    3. Valitse koulutustasosi, ja seuraa Pivon ohjeita
  4. Nauti Pivosta löytyvistä opiskelijaeduista!