Opintopisteiden hakeminen

Opintopisteitä opiskelija-aktiivitoiminnasta

Oletko toiminut kampustiimissä, opiskelijayhdistyksessä tai vaikkapa edustajistossa? Voit hakea toiminnasta opintopisteitä ja osaamismerkkejä!

Opiskelijatoiminnassa syntyy osaamista, joka tunnistetaan ja tunnustetaan osaksi opiskelijoiden tutkintoa. Opiskelijatoimintaan osallistuvilla on mahdollisuus suorittaa 5 op – 35 op opetussuunnitelman mukaista täydentävää osaamista. Nämä opintopisteet saavat vararehtorin päätöksellä tulla tutkinnon opintopisteiden lisäksi eivätkä ne estä osallistumista muuhun täydentävään opintotarjontaan.

Opintopisteitä opiskelijatoiminnasta haetaan kunkin opintojakson osaamistavoitteiden yhteydessä löytyvällä osaamismerkkihakemuslomakkeella ja osaamisen näytöksi opiskelija laatii portfolion. Täytä lomakkeen tiedot ja liitä mukaan portfoliosi. Voit hakea pisteet yhdestä tai useammasta opintojaksosta samalla kertaa. Halutessasi voit myös ensin hakea pisteet osasta opintojaksoista ja myöhemmin toisista. Opintopisteet kirjataan sille lukukaudelle, milloin olet opintopisteet hakenut.

Open badge -osaamismerkkiä voit hyödyntää  esimerkiksi LinkedIn-profiiliissasi osoittaaksesi kerryttämääsi osaamista. Osaamismerkki on voimassa viiden vuoden ajan myöntämisajankohdasta

Opiskelija-aktiivimoduuleista vastaa Laurean suunnittelija Jaana Akiola.

Opintopisteiden hakeminen

  1. Tutustu osaamistavoitteisiin.
  2. Tee portfolio, jossa kuvaat tekemääsi ja osaamistavoitteiden saavuttamista. Samalla portfoliolla voit hakea useampien opintojaksojen näyttöä, mutta erottele opintojaksojen sisällöt erillisillä otsikkosivuilla toisistaan.
  3. Tee osaamismerkkihakemus kuhunkin hakemaasi osaamismerkkiin erikseen. Käytä hakemuksessa [email protected] sähköpostiosoitettasi.
  4. Näyttöryhmä arvioi hakemuksia jatkuvasti muuten paitsi loma-aikoina (vuodenvaihde ja kesä-heinäkuu).
  5. Näyttöryhmä joko hyväksyy tai pyytää lisäyksiä portfolioon
  6. Kun opintopisteet myönnetään, arviointi näytöstä on hyväksytty/hylätty ja lisäksi opiskelija saa Laurean osaamismerkin.
Palautuspäivät ennen kesää ja joulua
  • Portfoliot arvioidaan kolmen viikon sisällä palautuksesta.
  • Jos haluat saada opintopisteet kirjattua kevätlukukaudelle, viimeinen mahdollisuus palauttaa hakemus on 15.5. ja jos portfoliotasi pyydetään täydentämään, uusi versio pitää palauttaa 1.6. mennessä.  Poikkeuksena Tuutorointi opiskelijatoiminnassa, jonka hakemus pitää jättää 5.5. mennessä.
  • Kesän jälkeen portfoliota aletaan arvioida jälleen 15.8. jälkeen.
  • Jos haluat saada opintopisteet kirjattua syyslukukaudelle, viimeinen mahdollisuus palauttaa hakemus on 15.11. ja jos portfoliotasi pyydetään täydentämään, uusi versio pitää palauttaa 1.12. mennessä. Poikkeuksena Tuutorointi opiskelijatoiminnassa, jonka hakemus pitää jättää 5.11. mennessä.
  • Joulun jälkeen portfolioita aletaan arvioida jälleen 15.1. jälkeen.

Moduulien ja opintojaksojen kuvaukset

Yhteisöllinen vaikuttaja

Yhteisöllinen vaikuttaja -moduuli on kaikkien opiskelija-aktiivitoimintaan osallistuvien perusosaamista. Moduulin osaamisalueet karttuvat esimerkiksi tapahtumien järjestämisessä, kampusten aktiivisessa opiskelijatoiminnassa sekä aktiivisesta opiskelijajärjestön viestinnän kehittämisestä verkostoissa ja sosiaalisessa mediassa sekä tuutoritoiminnassa.

Moduulissa keskiössä on tieto- ja taitoperustan kehittyminen, joka tukee vaikuttajana toimimista erilaisissa tilanteissa ja toiminnan eri tasoilla. Moduulin opintoja suoritettuaan opiskelijalla on näyttöä siitä, että hän kykenee viemään eteenpäin aloitteita sekä toimia vaikuttajana ja vastuunkantajana erilaisissa toimintaympäristöissä. Tuutoritoiminnan opintojakson suoritettuaan opiskelijalla on monipuolista osaamista erilaisten ihmisten ohjaamisesta erilaisissa tilanteissa. Hän osaa tukea osaamisen ja opiskelijaidentiteetin kehittymistä sekä neuvoa erilaisten työvälineiden käytössä. Toiminnallaan hän osaa tukea yhteisöllisyyttä.

Jäsenpalvelut opiskelijatoiminnassa (5op), hae pisteet tästä

Tavoitteena on kehittää osaamista kolmella osa-alueella: asiakaspalveluosaaminen, turvallisuus ja tietosuoja sekä palveluiden kehittäminen. Osaamisen kasvu on osoitettava kirjallisella portfoliolla, jotta opintopisteet voidaan myöntää. Kuvaile portfoliossasi vastaukset alla oleviin kysymyksiin. 

  1. Asiakaspalveluosaaminen
    – Mitä on loistava asiakaspalvelu? Anna tästä esimerkkejä omasta opiskelijatoiminnastasi. 
    – Miten kohtasit erilaisia ihmisiä asiakaspalvelutilanteessa ja miten huomioit heidän tarpeensa? 
    – Millaisin keinoin toimit asiakaspalvelussa rakentavasti ja yhteisöllisyyttä edistäen? 
  2. Turvallisuus ja tietosuoja
    – Noudatitko henkilötieto- ja salassapitovelvollisuutta ja millä tavoin? Kuvaile näihin liittyviä riskejä jäsenpalveluita järjestettäessä.
    – Millaisia asioita otit huomioon turvallisessa jäsenrekisterin ja kassajärjestelmän käytössä? 
  3. Palveluiden kehittäminen
    – Tunnistitko epäsuoraa palautetta? Millaista ja missä yhteydessä?
    – Millä tavoin hyödynsit palautteita palveluiden kehittämisessä? 
    – Huomioitko tulevaisuuden trendejä palveluiden kehittämisessä ja miten? 

Kirjoita portfolion loppuun yhteenveto, jossa kuvailet, mitä oivalluksia sait yllä olevista aiheista ja mitä olet kaiken kaikkiaan oppinut asiakaspalvelusta, turvallisuudesta ja tietosuojasta sekä palveluiden kehittämisestä. Osaamisen kasvua voit kuvata esimerkiksi ensin kertomalla mitä osasit kussakin osa-alueessa ennen toimintaan osallistumista, ja sitten sanoittamalla mitä taitoja sekä osaamista tähän karttui lisäksi toiminnan myötä. 

Viestintä opiskelijatoiminnassa (5op), hae pisteet tästä

Tavoitteena on kehittää osaamista kolmella osa-alueella: ulkoinen viestintä, sisäinen viestintä ja markkinointi. Osaamisen kasvu on osoitettava kirjallisella portfoliolla, jotta opintopisteet voidaan myöntää. Kuvaile portfoliossasi vastaukset alla oleviin kysymyksiin. 

  1. Ulkoinen viestintä
    – Mitä viestintäkanavia käytit? Kuvaile käyttöä mahdollisimman monipuolisesti. 
    – Onnistuitko viestimään vaikuttavasti ja innostavasti? Millä perustelisit onnistumista (esim. kerro millaista palautetta sait, oliko viestintä tavoittavaa, vaikuttavaa)? Vai oliko tässä kenties haasteita ja miksi? 
    – Seurasitko ja hyödynsitkö viestinnän trendejä ja millä tavoin? 
  2. Sisäinen viestintä
    – Käytitkö sovittuja viestintäkanavia? Mitä nämä olivat?
    – Edistitkö rakentavaa ja avointa viestintäkulttuuria ja miten? 
    – Raportoitko omasta toiminnastasi yhteisten toimintatapojen mukaisesti? Mitä nämä toimintatavat olivat? 
  3. Markkinointi
    – Millainen graafinen ohjeisto ja tone of voice teillä oli käytössä? Noudatitko sitä ja millä tavoin?
    – Teitkö markkinointisuunnitelmaa? Miten hyödynsit sitä viestiessäsi eri kanavissa? 
    – Hyödynsitkö erilaisten palveluiden ja tuotteiden keskinäistä yhteyttä lisämyynnissä ja miten? 

Kirjoita portfolion loppuun yhteenveto, jossa kuvailet, mitä oivalluksia sait yllä olevista aiheista ja mitä olet kaiken kaikkiaan oppinut ulkoisesta ja sisäisestä viestinnästä sekä markkinoinnista. Osaamisen kasvua voit kuvata esimerkiksi ensin kertomalla mitä osasit kussakin osa-alueessa ennen toimintaan osallistumista, ja sitten sanoittamalla mitä taitoja sekä osaamista tähän karttui lisäksi toiminnan myötä. 

Tapahtumien järjestäminen opiskelijatoiminnassa (5op), hae pisteet tästä

Tavoitteena on kehittää osaamista kolmella osa-alueella: tapahtumaorganisointi, tapahtumien kehittäminen ja sidosryhmätyöskentely. Osaamisen kasvu on osoitettava kirjallisella portfoliolla, jotta opintopisteet voidaan myöntää. Kuvaile portfoliossasi vastaukset alla oleviin kysymyksiin. 

  1. Tapahtumaorganisointi
    – Laaditko tapahtuma- ja turvallisuussuunnitelman? Millaiset ne olivat? Anna esimerkkejä, miten toimit niiden mukaisesti. 
    – Miten suunnittelit tapahtuman budjetoinnin ja henkilöstöresurssien hyödyntämisen? 
    – Kohtasitko nopeasti muuttuvia tilanteita organisoinnissa? Miten reagoit niihin? 
    – Millaisin keinoin koordinoit ja toteutit tapahtuman viestintää ja markkinointia? 
  2. Tapahtumien kehittäminen
    – Millaisille kohderyhmille järjestit tapahtuman / tapahtumia? Millaisia odotuksia kohderyhmillä oli?
    – Miten kehitit tai kehittäisit jatkossa tulevia tapahtumia aiempien tulosten ja palautteiden perusteella? 
  3. Sidosryhmätyöskentely
    – Mitkä olivat tapahtumiin liittyvät sidosryhmät ja heidän intressinsä yhteistyöhön tapahtumassa?
    – Millaisen yhteistyösopimuksen solmitte? 

Kirjoita portfolion loppuun yhteenveto, jossa kuvailet, mitä oivalluksia sait yllä olevista aiheista ja mitä olet kaiken kaikkiaan oppinut tapahtumaorganisoinnista, tapahtumien kehittämisestä ja sidosryhmätyöskentelystä. Osaamisen kasvua voit kuvata esimerkiksi ensin kertomalla mitä osasit kussakin osa-alueessa ennen toimintaan osallistumista, ja sitten sanoittamalla mitä taitoja sekä osaamista tähän karttui lisäksi toiminnan myötä. 

Tuutorointi opiskelijatoiminnassa (5op), hae pisteet tästä

Tavoitteena on kehittää osaamista kahdella osa-alueella: kohtaaminen ja yhteisöllisyys sekä opiskelijan ohjaaminen. Osaamisen kasvu on osoitettava kirjallisella portfoliolla, jotta opintopisteet voidaan myöntää. Kuvaile portfoliossasi vastaukset alla oleviin kysymyksiin. 

Kohtaaminen ja yhteisöllisyys 

  • Miten huomioit kaikki, myös moninaisista taustoista tulevat, opiskelijat tasapuolisesti toiminnassanne? 
  • Millaisia toiminnallisia menetelmiä käytitte uusien opiskelijoiden tutustumisen ja ryhmän muodostumisen tukemiseen? Millaisia huomioita tästä teitte? 
  • Millaisia yhteisöllisiä tapahtumia toteutitte yhdessä muiden opiskelijoiden kanssa? 
  • Miten ohjasit ja tuit saapuvia vaihto-opiskelijoita heidän tarpeidensa mukaisesti? 
  • Millaisin keinoin loit yhteisöllisyyttä ja edesautoit vuorovaikutuksen syntymistä verkkoympäristössä? 

 

Opiskelijan ohjaaminen 

  • Miten ja missä esittelit Laureaa sekä Laurean järjestelmiä ja ohjasit uusia opiskelijoita Laurean toimintatapoihin ja toimintakulttuuriin? 
  • Millaista yhteistyötä teitte toisten tuutoreiden, Laureamkon toimijoiden sekä Laurean henkilöstön kanssa? 
  • Missä tilanteissa jouduit pohtimaan tai otit huomioon turvallisuuteen liittyviä asioita? Entä ammattieettisiä (esim. ohjaajan rooliin, tasapuolisuuteen, oman esimerkin näyttämiseen) liittyviä asioita? 
  • Esittelitkö tarjolla olevia opiskeluhyvinvointipalveluita ja missä yhteyksissä? Entä toimitko yhteistyössä hyvinvointitoimijoiden kanssa ja millä tavoin? 

Kirjoita portfolion loppuun yhteenveto, jossa kuvailet, mitä oivalluksia sait yllä olevista aiheista ja mitä olet kaiken kaikkiaan oppinut kohtaamisesta, yhteisöllisyydestä sekä opiskelijan ohjaamisesta. Osaamisen kasvua voit kuvata esimerkiksi ensin kertomalla mitä osasit kussakin osa-alueessa ennen toimintaan osallistumista, ja sitten sanoittamalla mitä taitoja sekä osaamista tähän karttui lisäksi toiminnan myötä. 

Tuutoroinnin osaamisalueesta voit hakea opintopisteet vain Laureamkon tuutoritoiminnan perusteellla.

Lisätiedot

Moduulissa määriteltyä osaamista voi kehittää esimerkiksi opiskelija-aktiivina toimintaan osallistumalla. Työkieli voi olla joko suomi tai englanti. Osaaminen tunnustetaan yllä kuvattuna osaamisena portfolion avulla.

Tulevaisuuden johtaminen

Tulevaisuuden johtamisen moduulissa osaamisen ydintä on johtamisosaamisen kehittyminen käytännön toiminnassa. 

Moduulin suoritettuaan opiskelijalla on näyttöä siitä, että hän kykenee toimimaan johtotehtävissä niin asioiden kuin ihmisten johtamiseksi. Opiskelija osaa johtamisellaan edistää organisaation tavoitteita ja toteuttaa tarkoituksenmukaista johtamisviestintää. Johtamisessa hän osaa hyödyntää laatutyöhön, turvallisuuden arviointiin sekä henkilöstöjohtamiseen liittyvää osaamista.

Johtaminen opiskelijatoiminnassa (5op), hae pisteet tästä

avoitteena on kehittää osaamista kolmella osa-alueella: itsensä johtaminen, strateginen johtaminen ja ihmisten johtaminen. Osaamisen kasvu on osoitettava kirjallisella portfoliolla, jotta opintopisteet voidaan myöntää. Kuvaile portfoliossasi vastaukset alla oleviin kysymyksiin. 

  1. Itsensä johtaminen
    – Millaisia tavoitteita asetit toiminnallesi? 
    – Miten hallitsit omaa ajankäyttöäsi? 
    – Miten arvioisit oman toimintasi ja osaamisesi vahvuudet sekä kehittämiskohteet? 
  2. Strateginen johtaminen
    – Mikä on strategisen ja operatiivisen toiminnan ero?
    – Millaista strategista suunnittelua teit? Kuvaile esimerkiksi, millaisia tavoitteita asetit ja miten mittasit toiminnan onnistumista. 
    – Miten ennakoit ja reagoit toiminnassa muuttuviin tilanteisiin? 
  3. Ihmisten johtaminen
    – Miten toimit vastuullisesti johtajana? Millaisia pohdintoja kävit vastuullisuudesta?
    – Millaisia tuloksia saavutitte tiimissä johdollasi? Kohtasitko haastavia vuorovaikutustilanteita ja miten toimit niissä? 
    – Millaisin keinoin innostit, kannustit ja tuit tiimiäsi? 

Kirjoita portfolion loppuun yhteenveto, jossa kuvailet, mitä oivalluksia sait yllä olevista aiheista ja mitä olet kaiken kaikkiaan oppinut itsesi ja muiden johtamisesta sekä strategisesta johtamisesta. Osaamisen kasvua voit kuvata esimerkiksi ensin kertomalla mitä osasit kussakin osa-alueessa ennen toimintaan osallistumista, ja sitten sanoittamalla mitä taitoja sekä osaamista tähän karttui lisäksi toiminnan myötä. 

Vaikuttaminen opiskelijatoiminnassa (5op), hae pisteet tästä

Tavoitteena on kehittää osaamista kolmella osa-alueella: vaikuttaminen ja edunvalvonta, päätöksenteko sekä vaikuttamisen työkalut. Osaamisen kasvu on osoitettava kirjallisella portfoliolla, jotta opintopisteet voidaan myöntää. Kuvaile portfoliossasi vastaukset alla oleviin kysymyksiin. 

  1. Vaikuttaminen ja edunvalvonta
    – Millaista vaikuttamistyötä teit? Anna esimerkkejä itsenäisesti tekemistäsi tavoitteellisista toimista.
    – Millaisen suunnitelman teit edunvalvontatavoitteen saavuttamiseksi? 
    – Millä tavoin viestit edunvalvontatoiminnasta? Miten arvioit viestinnän vaikuttavuutta? 
  2. Päätöksenteko
    – Millaisia kokouskäytäntöjä teillä oli? Entä millaisia kokousasiakirjoja käytit ja tuotit?
    – Raportoitko toiminnasta yhteisten toimintatapojen mukaisesti ja miten? 
    – Hyödynsitkö omia mahdollisuuksiasi päätöksentekoprosesseihin vaikuttamisessa ja miten? 
  3. Vaikuttamisen työkalut
    – Hyödynsitkö toiminnalle keskeisiä asiakirjoja (kuten lainsäädäntöä tai Laurean ja opiskelijajärjestön ohjaavia dokumentteja) ja missä yhteyksissä?
    – Millä tavoin hyödynsit opiskelijoilta saatua palautetta edunvalvonnassa? 
    – Millaisia asioita mielestäsi tulee ottaa huomioon rakentavassa vuorovaikutuksessa eri sidosryhmien kanssa? Millä tavoin ja missä tilanteissa itse toimit vuorovaikutuksessa sidosryhmien kanssa? 

Kirjoita portfolion loppuun yhteenveto, jossa kuvailet, mitä oivalluksia sait yllä olevista aiheista ja mitä olet kaiken kaikkiaan oppinut vaikuttamisesta ja edunvalvonnasta, päätöksenteosta sekä vaikuttamisen työkaluista. Osaamisen kasvua voit kuvata esimerkiksi ensin kertomalla mitä osasit kussakin osa-alueessa ennen toimintaan osallistumista, ja sitten sanoittamalla mitä taitoja sekä osaamista tähän karttui lisäksi toiminnan myötä. 

Projektinhallinta opiskelijatoiminnassa (5op), hae pisteet tästä

Tavoitteena on kehittää osaamista kahdella osa-alueella: tiimityöskentely ja talous. Osaamisen kasvu on osoitettava kirjallisella portfoliolla, jotta opintopisteet voidaan myöntää. Kuvaile portfoliossasi vastaukset alla oleviin kysymyksiin. 

  1. Tiimityöskentely
    – Miten ja millaisia tehtäviä jaoit ja delegoit projektitiimissäsi? Huomioitko tässä vastuullisuusnäkökulmia ja hyödynsitkö digitaalisia työkaluja? Millaisia? 
    – Millaisia tavoitteita ja yhteistyötä teillä oli? 
    – Järjestitkö kokouksia? Millaisia tavoitteita kokouksilla oli ja päästiinkö niihin? 
    – Miten arvioisit omaa ja tiimisi työskentelyä? Miten kehittäisit toimintaanne jatkossa? 
  2. Talous
    – Tulkitsitko ja hyödynsitkö talousdokumentteja, kuten tuloslaskelmaa, tasetta ja talousarviota? Miten ja millaisissa yhteyksissä?
    – Millaista taloussuunnittelua ja –seurantaa teit? Oliko siitä hyötyä ja millä tavoin? 
    – Millaisen budjetin laadit? 
    – Teitkö inventaarion opiskelijajärjestön tuotteista ja millaista se oli? 

Kirjoita portfolion loppuun yhteenveto, jossa kuvailet, mitä oivalluksia sait yllä olevista aiheista ja mitä olet kaiken kaikkiaan oppinut tiimityöskentelystä ja taloudesta. Osaamisen kasvua voit kuvata esimerkiksi ensin kertomalla mitä osasit kussakin osa-alueessa ennen toimintaan osallistumista, ja sitten sanoittamalla mitä taitoja sekä osaamista tähän karttui lisäksi toiminnan myötä. 

Lisätiedot

Moduulissa määriteltyä osaamista voi kehittää esimerkiksi opiskelija-aktiivina toimintaan osallistumalla. Moduulin osaamisalueet karttuvat esimerkiksi opiskelijakunnan hallituksen puheenjohtajana tai ison projektikokonaisuuden tai yhdistyksen vetäjänä. Työkieli voi olla joko suomi tai englanti. Osaaminen tunnustetaan opintojaksokohtaisten osaamistavoitteiden mukaisesti kuvattuna osaamisena portfolion avulla.

Portfolion tarkempi tehtävänanto 

 

  • Tutustu ensin opintojakson osaamistavoitteisiin. 
  • Jaa teksti kappaleisiin ja otsikoi sisältö osaamistavoitteiden mukaisesti. 
  • Sisällytä portfolioon itsesi esittely, jossa kerrot, kuka olet ja missä tehtävissä olet toiminut opiskelija-aktiivitoiminnassa. Liitä halutessasi mukaan kuva itsestäsi. 
  • Kuvaa tekstissä käytännön esimerkkejä käyttäen, miten osaamisesi on kehittynyt kussakin osaamistavoitteessa (esim. Jäsenpalveluiden kohdalla tulee kuvata sekä hyvän asiakaspalvelun piirteitä että sitä, kuinka omat taitosi kasvoivat asiakaspalvelussa opiskelija-aktiivitoiminnan myötä). Osaamisen kasvua voit kuvata esimerkiksi ensin kertomalla mitä osasit kussakin osa-alueessa ennen toimintaan osallistumista, ja sitten sanoittamalla mitä taitoja sekä osaamista tähän karttui lisäksi toiminnan myötä.  
  • Käsittelethän portfoliolla kaikkia opintojakson osaamistavoitteita. 
  • Kerro, mikä oli oma panoksesi työskentelyssä.  
  • HUOM!  Lisää vielä kunkin opintojakson portfolion loppuun yhteenveto siitä, mitä olet oppinut opiskelija-aktiivitoiminnasta. Eli sanoita osaamisesi kasvu. Ilman yhteenvetoa portfoliota ei hyväksytä. 

Huomioithan myös: 

  • Käytäthän portfoliossasi hyvää yleiskieltä, jolla kertoisit työskentelystäsi työnantajalle. Kirjoita kokonaisilla lauseilla ja asiallisesti, samalla tavoin kuin muissakin oppimistehtävävastauksissa. 
  • Voit liittää työnäytteen portfolioon esimerkiksi mainoksen, projektisuunnitelman, markkinointisuunnitelman tai kuvan tapahtuman budjetista. 
  • Voit tehdä portfoliosi sähköiseen portfolioalustaan (Microsoft Sway, Bulb tai muu), Powerpointille tai Wordiin.   
  • Kuvilla voit tehdä portfoliosi eläväksi ja erityisesti viestinnän osaamisesta kerrottaessa ne ovat hyödyllisiä, mutta muuten eivät pakollisia. 
  • Hyväksyttävää suoritusta ei saa portfoliolla, jolla vain luettelet tehtyjä toimia ilman osaamisen kehittymisen kuvausta.  

Ohje Open Badge-merkin lisäämiseen Linkediniin

Ohje toimintaan Open Badge-ohjelmassa 

Osaamismerkkihakemuksessa tulee käyttää [email protected] muotoista sähköpostiosoitetta.

Kun merkki myönnetään, opiskelija saa osoitteesta [email protected] seuraavan viestin ja linkin (etsi viesti hakutoiminnolla sähköpostistasi.) :

Olet saavuttanut opiskelija-aktiivitoimintasi perusteella osaamista, josta sinulle myönnetään osaamismerkki Laureamko XX-opintojakson opiskelijatoiminnassa. 

Luo ilmaiset tunnukset Open Passporttiin ja lunasta merkkisi. Ansaitut merkit kerääntyvät Passporttiin ja pysyty sitä kautta jakaamaan osaamismerkkejä esim. LinkedInin kautta. 

https://openbadgepassport.com/1etusivu/ 

Ohje Open Badge Passport – Näin luot tunnuksen (videon kesto 2:42 min) 

https://www.youtube.com/watch?v=2PKS2GajgME 

Ohje toimintaan Linkedinissä 

Tämän jälkeen merkki pitää julkaista Linkedinissä. 

  1. Mene LinkedIn profiilisivullesi ja valitse Add to profile ja sieltä Recommended ja Licenses & Certifications -kohtaan ja klikkaa plussasta 
  1. Lisää osaamismerkkisivullesi linkkinimi ja lisää Open Badge Factorysta kopioitu osoite Credential URL-kenttään ja muut tarvittavat tiedot.  
  1. Lopuksi paina Save. 

Lisätietoja

Jaana Akiola, suunnittelija
[email protected]

Annika Sievinen, opiskelijakunnan asiantuntija
[email protected]