Laureamko etsii opiskelijaedustajia
Haluatko vaikuttaa omiin ja kavereidesi opintoihin? Laureamko etsii opiskelijaedustajia joka vuosi lokakuussa. Täydennyshaku avataan tarvittaessa. Kaikkiin ryhmiin haetaan varsinaista ja varaedustajaa, ellei toisin lue. Voit lukea lisää hakuilmoituksestamme (linkki). Haku on auki seuraaviin ryhmiin:
Laurea-tasoiset koulutuksen kehittämisryhmät
- Verkkotutkintojen kehittämisryhmä (2 edustajaa)
- Ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon kehittämisryhmä (2 edustajaa)
Tutkintojen kehittämisryhmät ja tutkintojen työelämän ohjausryhmät
- Fysioterapeuttitutkinnon opiskelijaedustaja (2 edustajaa)
- Liiketalouden opiskelijaedustaja (1 edustaja)
- Terveydenhoitajatutkinnon opiskelijaedustaja (1 edustaja)
Hakijoilta edellytetään sitoutumista viestintään opiskelijakunnan kanssa. Eduksi katsotaan, että hakija pystyy sitoutumaan ryhmän toimintaan koko kalenterivuodeksi. Opiskelijakunnan jäsenyys katsotaan myös eduksi. Toivomme hakijoilta aitoa kiinnostusta ryhmän aiheeseen ja motivaatiota tehtävään. Valittujen nimet ja sähköpostiosoitteet tulevat esille Laureamkon verkkosivuille.
Lisätiedot: Edunvalvonnan asiantuntija Linda Lindgren ([email protected])
Näin haet:
Täytä hakulomake täällä: Opiskelijaedustajahakulomake
Opiskelijaedustajapaikkojen kuvaukset
Laurea tasoiset kehittämisryhmät
Tutkintolautakunta
Tutkintolautakunta käsittelee opintosuoritusten arviointiin liittyvät oikaisuvaatimukset. Opintosuorituksiksi katsotaan opintojakson/projektin suoritus, opinnäytetyö, harjoittelu ja hyväksiluettu suoritus.
Tutkintolautakunnan puheenjohtajana toimii rehtorin nimeämä henkilö, jonka on oltava lehtori tai yliopettaja ja jäseninä yksi opetushenkilöstöön kuuluva ja yksi opiskelija. Puheenjohtajalla ja jäsenillä on kullakin henkilökohtainen varahenkilö. Puheenjohtajan varahenkilön on oltava lehtori tai yliopettaja. Tutkintolautakunnan puheenjohtajan ja opettajan toimikauden pituus on kerrallaan kaksi vuotta ja opiskelijajäsenen yksi vuosi. Tutkintolautakunnan opiskelijajäsenet valitaan edustajiston kokouksessa 10.11. Tämän jälkeen Laurean hallitus vahvistaa tutkintolautakunnan jäsenet vuoden viimeisessä kokouksessaan.
Tutkintolautakunnan asettamisesta, jäsenistä ja tehtävästä määrää ammattikorkeakoululain 19 pykälä. Tutkintolautakunnan tehtävänä on käsitellä opintosuoritusten oikaisuvaatimukset.
Opetuksen ja ohjauksen kehittämisryhmä
–
Opiskeluhyvinvoinnin kehittämisryhmä
–
Verkkotutkintojen kehittämisryhmä
Verkkotutkintojen kehittämisryhmä vastaa Verkkotutkintojen laadukkaasta toteutumisesta ja kehittämisestä, sekä englanninkielisiä koulutuksia koskevista erityiskysymyksistä. Opiskelijaedustajan tulee olla verkko-opiskelija.
Kehittämisryhmään kuuluvat Korkeakouluyksikkö D:n johtaja, verkkotutkinnoista vastaava kehittämispäällikö,, muut verkkotutkinnoista vastaavat kehittämispäälliköt sekä tutkintovastaavat ja verkkotutkintojen YAMK-vastuuopettajat, opintopäälliköiden edustaja, verkkotutkinnon opiskelijaedustaja.
Ryhmä kokoontuu vuodessa noin 4 kertaa vuodessa.
Ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon kehittämisryhmä
Ylemmän ammattikorkeakoulun tutkintojen kehittämisryhmä vastaa tutkintojen laadukkaasta toteutuksesta ja kehittämisestä. Opiskelijan tulee olla ylempää ammattikorkeakoulututkintoa suorittava opiskelija.
Työryhmä kokoontuu noin 6 kertaa vuodessa, jonka lisäksi se suunnittelee tutkinnon opettajille yhteisiä tilaisuuksia.
Työryhmään kuuluvat korkeakouluyksikkö D:n johtaja, YAMK-vastuuopettajat ja -kehittämispäälliköt sekä opiskelijaedustaja. Opiskelijaedustajaksi etsitään ensisijaisesti YAMK-opiskelijaa.
Tutkintojen kehittämisryhmät
Estenomitutkinnon opiskelijaedustaja
Estenomitutkinnon opiskelijaedustajat edustavat kaikkia tutkintonsa opiskelijoita. He istuvat tutkinnon kehittämisryhmän ja työelämän ohjausryhmän kokouksissa.
Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.
Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustajat.
Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.
Laureassa toimii 10 työelämän ohjausryhmää (entiseltä nimeltään työelämäpaneeli), jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.
Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustajat.
Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.
Fysioterapeuttitutkinnon opiskelijaedustaja
Fysioterapeuttitutkinnon opiskelijaedustajat edustavat kaikkia tutkintonsa opiskelijoita. He istuvat tutkinnon kehittämisryhmän ja työelämän ohjausryhmän kokouksissa.
Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.
Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.
Ryhmä tapaa noin neljä (4) kertaa vuodessa.
Laureassa toimii 10 työelämän ohjausryhmää (entiseltä nimeltään työelämäpaneeli), jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.
Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustajat.
Työryhmä kokoontuu noin kolme (3) kertaa vuodessa.
Kuntoutuksen ohjaaja -tutkinnon opiskelijaedustaja
–
Liiketalouden opiskelijaedustaja
Liiketalouden opiskelijaedustajat edustavat kaikkia tutkintonsa opiskelijoita. He istuvat tutkinnon kehittämisryhmän ja työelämän ohjausryhmän kokouksissa.
Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.
Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.
Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.
Laureassa toimii 10 työelämän ohjausryhmää (entiseltä nimeltään työelämäpaneeli), jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.
Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustaja.
Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.
Restonomitutkinnon opiskelijaedustaja (Palveluliiketoiminta, palveluelämysten tuottamisen ja kehittämisen koulutus)
Restenomitutkinnon opiskelijaedustajat edustavat kaikkia tutkintonsa opiskelijoita. He istuvat tutkinnon kehittämisryhmän ja työelämän ohjausryhmän kokouksissa.
Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.
Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.
Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.
Laureassa toimii 10 työelämän ohjausryhmää (entiseltä nimeltään työelämäpaneeli), jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.
Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustaja.
Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.
Rikosseuraamusalan opiskelijaedustaja
Rikosseuraamusalan opiskelijaedustajat edustavat kaikkia tutkintonsa opiskelijoita. He istuvat tutkinnon kehittämisryhmän ja työelämän ohjausryhmän kokouksissa.
Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.
Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.
Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.
Laureassa toimii 10 työelämän ohjausryhmää (entiseltä nimeltään työelämäpaneeli), jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.
Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustaja.
Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.
Sairaanhoitajatutkinnon opiskelijaedustaja
Sairaanhoitajatutkinnon opiskelijaedustajat edustavat kaikkia tutkintonsa opiskelijoita. He istuvat tutkinnon kehittämisryhmän ja työelämän ohjausryhmän kokouksissa.
Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.
Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.
Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.
Laureassa toimii 10 työelämän ohjausryhmää (entiseltä nimeltään työelämäpaneeli), jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.
Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustaja.
Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.
Sosionomitutkinnon opiskelijaedustaja
Sosionomitutkinnon opiskelijaedustajat edustavat kaikkia tutkintonsa opiskelijoita. He istuvat tutkinnon kehittämisryhmän ja työelämän ohjausryhmän kokouksissa.
Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.
Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.
Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.
Laureassa toimii 10 työelämän ohjausryhmää (entiseltä nimeltään työelämäpaneeli), jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.
Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustaja.
Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.
Terveydenhoitajatutkinnon opiskelijaedustaja
Terveydenhoitajatutkinnon opiskelijaedustajat edustavat kaikkia tutkintonsa opiskelijoita. He istuvat tutkinnon kehittämisryhmän ja työelämän ohjausryhmän kokouksissa.
Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.
Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.
Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.
Laureassa toimii 10 työelämän ohjausryhmää (entiseltä nimeltään työelämäpaneeli), jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.
Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustaja.
Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.
Tietojenkäsittelyn opiskelijaedustaja
Tietojenkäsittelyn opiskelijaedustajat edustavat kaikkia tutkintonsa opiskelijoita. He istuvat tutkinnon kehittämisryhmän ja työelämän ohjausryhmän kokouksissa.
Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.
Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.
Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.
Laureassa toimii 10 työelämän ohjausryhmää (entiseltä nimeltään työelämäpaneeli), jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.
Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustaja.
Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.
Turvallisuuden ja riskienhallinnan tutkinnon opiskelijaedustaja
Turvallisuuden ja riskienhallinnan tutkinnon opiskelijaedustajat edustavat kaikkia tutkintonsa opiskelijoita. He istuvat tutkinnon kehittämisryhmän ja työelämän ohjausryhmän kokouksissa.
Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.
Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.
Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.
Laureassa toimii 10 työelämän ohjausryhmää (entiseltä nimeltään työelämäpaneeli), jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.
Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustaja.
Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.