Laureamko etsii opiskelijaedustajia

Haluatko vaikuttaa omiin ja kavereidesi opintoihin? Laureamko etsii opiskelijaedustajia 1.10.-31.10. Kaikkiin ryhmiin haetaan varsinaista ja varaedustajaa, ellei toisin lue. Voit lukea lisää hakuilmoituksestamme (linkki). Haku on auki seuraaviin ryhmiin:

 

  1. Tutkintolautakunta (Hakijan on oltava Laurean tutkinto-opiskelija)
  2. Pedagogiikan kehittämisryhmä
  3. Englanninkielisten koulutusten kehittämisryhmä (Hakijan on oltava degree-opiskelija)
  4. Kansainvälisyyden kehittämisryhmä (1 jäsen)
  5. Yrittäjyyden kehittämisryhmä
  6. Jatkuvan oppimisen kehittämisryhmä (Hakijan on oltava entinen tai nykyinen avoimen ammattikorkeakoulun opiskelija)
  7. Digitaalisuuden ja verkko-opintojen kehittämisryhmä
  8. Verkkotutkintojen kehittämisryhmä (Hakijan on oltava verkko-opiskelija)
  9. Tieto- ja julkaisupalveluiden kehittämisryhmä ja Verkkolehden toimituskunta
  10. YAMK-kehittämisryhmä (Hakijan on oltava YAMK-opiskelija)
  11. Liiketalouden opiskelijaedustaja: Liiketalouden tutkinnon kehittämisryhmä ja Liiketalouden tutkinnon työelämän ohjausryhmä
  12. Tietojenkäsittelyn opiskelijaedustaja: Tietojenkäsittelyn tutkinnon kehittämisryhmä ja Tietojenkäsittelyn tutkinnon työelämän ohjausryhmä
  13. Turvallisuuden ja riskienhallinnan opiskelijaedustaja: Turvallisuuden ja riskienhallinnan tutkinnon kehittämisryhmä ja Turvallisuuden ja riskienhallinnan tutkinnon työelämän ohjausryhmä
  14. Estenomitutkinnon opiskelijaedustaja: Estenomitutkinnon kehittämisryhmä ja Estenomitutkinnon työelämän ohjausryhmä
  15. Fysioterapeuttitutkinnon opiskelijaedustaja: Fysioterapeuttitutkinnon kehittämisryhmä ja Fysioterapeuttitutkinnon työelämän ohjausryhmä
  16. Sairaanhoitajatutkinnon opiskelijaedustaja: Sairaanhoitajatutkinnon kehittämisryhmä ja Sairaanhoitajatutkinnon työelämän ohjausryhmä
  17. Terveydenhoitajatutkinnon opiskelijaedustaja: Terveydenhoitajatutkinnon työelämän ohjausryhmä ja Terveydenhoitajatutkinnon kehittämisryhmä
  18. Sosionomitutkinnon opiskelijaedustaja: Sosionomitutkinnon kehittämisryhmä ja Sosionomitutkinnon työelämän ohjausryhmä
  19. Rikosseuraamusalan opiskelijaedustaja: Rikosseuraamusalan tutkinnon kehittämisryhmä ja Rikosseuraamusalan tutkinnon työelämän ohjausryhmä
  20. Restonomitutkinnon opiskelijaedustaja: Restonomitutkinnon kehittämisryhmä ja Restonomitutkinnon työelämän ohjausryhmä
  21. Laadunhallinnan kehittämisryhmä
  22. Riskienhallinnan työryhmä
  23. Turvallisuusjohtamisen kehittämisryhmä
Laureamkon hallitus päättää opiskelijaedustajien valinnasta kokouksessaan 4.11. Opiskelijaedustajana toimimisesta saa opintopisteitä sekä arvostettua työelämäosaamista, kuten argumentaatio-, neuvottelu-, ja ryhmätyötaitoja. Lisäksi Laureamko myös tarjoaa koulutuksia kaikille opiskelijaedustajille 4-5 kertaa vuoden aikana. Uusien opiskelijaedustajien ensimmäinen koulutus järjestetään 23.11. klo 17.

Hakijoilta edellytetään sitoutumista viestintään opiskelijakunnan kanssa. Eduksi katsotaan, että hakija pystyy sitoutumaan ryhmän toimintaan koko kalenterivuodeksi. Opiskelijakunnan jäsenyys katsotaan myös eduksi. Toivomme hakijoilta aitoa kiinnostusta ryhmän aiheeseen ja motivaatiota tehtävään. Valittujen nimet, sähköpostiosoitteet ja kuvat tulevat esille Laureamkon verkkosivuille.

Lisätiedot: Edunvalvonnan asiantuntija Nikolas Bursiewicz (nikolas.bursiewicz@laureamko.fi)

Näin haet:

Täytä hakulomake täällä: Opiskelijaedustajahakulomake

Opiskelijaedustajapaikkojen kuvaukset

Tutkintolautakunta

Tutkintolautakunta käsittelee opintosuoritusten arviointiin liittyvät oikaisuvaatimukset. Opintosuorituksesi katsotaan opintojakson/projektin suoritus, opinnäytetyö, harjoittelu ja hyväksiluettu suoritus.

Tutkintolautakunnan puheenjohtajana toimii rehtorin nimeämä henkilö, jonka on oltava lehtori tai yliopettaja ja jäseninä yksi opetushenkilöstöön kuuluva ja yksi opiskelija. Puheenjohtajalla ja jäsenillä on kullakin henkilökohtainen varahenkilö. Puheenjohtajan varahenkilön on oltava lehtori tai yliopettaja. Tutkintolautakunnan puheenjohtajan ja opettajan toimikauden pituus on kerrallaan kaksi vuotta ja opiskelijajäsenen yksi vuosi. Tutkintolautakunnan opiskelijajäsenet valitaan edustajiston kokouksessa 10.11. Tämän jälkeen Laurean hallitus vahvistaa tutkintolautakunnan jäsenet vuoden viimeisessä kokouksessaan.

Tutkintolautakunnan asettamisesta, jäsenistä ja tehtävästä määrää ammattikorkeakoululain 19 pykälä. Tutkintolautakunnan tehtävänä on käsitellä opintosuoritusten oikaisuvaatimukset.

Pedagogiikan kehittämisryhmä

Pedagogiikan kehittämisryhmän vastuulla on vahvistaa Laureassa käytössä olevaa Learning by Development -mallia ja digipedagogiikkaa, uudistaa pedagogisia ratkaisuja ja edesauttaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiohankkeiden tulosten hyödyntämistä koulutustoiminnassa.

Ryhmään kuuluu opetuksen vararehtori, pedagogiikasta vastaava johtaja, pedagogiikka-tutkimusohjelman johtaja, Chief digital officer, 6-8 henkilökunnan edustajaa, opiskelijaedustaja ja koordinaattori.

Ryhmä kokoustaa noin neljä kertaa vuodessa, jonka lisäksi se järjestää henkilöstölle erimuotoisia tilaisuuksia pedagogisten ratkaisujen levittämiseksi.

Englanninkielisten koulutusten kehittämisryhmä

Englanninkielisten koulutusten kehittämisryhmä vastaa englanninkielisten koulutusten laadukaasta toteutumisesta ja
kehittämisestä sekä käsittelee englanninkielisiä koulutuksia ja niiden opiskelijoita koskevia erityiskysymyksiä. Opiskelijaedustajan tulee opiskella degree-ohjelmassa.

Kehittämisryhmään kuuluvat englanninkielisistä koulutuksista vastaava Opintopäällikkö, YAMK-opintopäällikkö, englanninkielisistä hakukohteista vastaavat kehittämispäälliköt sekä englanninkielisistä hakukohteista vastaavat tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajat, kv-toiminnasta vastaava johtaja ja degree- opiskelijaedustaja.

Kehittämisryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.

Kansaivälisyyden kehittämisryhmä (1 paikka)

Kansainvälisyyden kehittämisryhmä vastaa Laurean koulutusten kansainvälistymisen laadukkaasta toteutumisesta ja kehittämisestä. 

Kehittämisryhmään kuuluvat Kv-toiminnasta vastaava johtaja, tutkinnoista vastaavat kehittämispäälliköt ja Laurea-tason tutkintovastaavat, YAMK-kehittämispäällikkö, digitaalisuudesta vastaava kehittämispäällikkö, opiskelijaedustaja ja kv-tiimin edustaja.

Kehittämisryhmä tapaa noin kolme kertaa vuodessa.

Yrittäjyyden kehittämisryhmä

Työryhmän tehtävänä on edistää opiskelijayrittäjyyttä ja yrittäjyysvalmiuksia Laureassa. Ryhmä jalkauttaa käytäntöön toimenpiteitä, jotka kehittävät yrittäjyyttä Laurea-tasolla. 

Ryhmän jäseniä ovat opiskelijayrittäjyydestä vastaava henkilökunnan jäsen, yrittäjyyden projektipäällikkö, jokaiselta kampukselta henkilökunnan edustaja ja opiskelijaedustaja.

Ryhmä kokoontuu noin viisi kertaa vuodessa.

Jatkuvan oppimisen kehittämisryhmä

Opiskelijaedustajan tulee olla joko nykyinen tai entinen avoimen ammattikorkeakoulun opiskelija.

Työryhmän vastuulla on avoimen ammattikorkeakoulun, väyläopintojen ja erikoistumiskoulutuksen tarjonnan ja toiminnan kehittäminen sekä uusien jatkuvan oppimisen mallien kehittäminen. Työryhmään kuuluvat koulutusprosessista vastaava johtaja, ohjauksesta vastaava johtaja, korkeakouluyksikkö C:n ja E:n johtajat, avoimesta ammattikorkeakoulusta vastaava kehittämispäällikkö ja koulutussuunnittelija, väyläopinnoista vastaava kehittämispäällikkö, opintopäällikköjen edustaja ja opiskelijaedustaja. 

Työryhmä kokoontuu noin neljä kertaa vuodessa.

Digitaalisuuden ja verkko-opintojen kehittämisryhmä

Digitaalisuuden ja verkko-opintojen kehittämisryhmän tavoitteena on kehittää digitaalisuuden hyödyntämistä Laureassa, varmistaa verkko-opintojen laadukas toteutuminen ja kehittyminen ja resurssien tarkoituksenmukainen kohdentuminen Laureassa. Ryhmä hyödyntää toiminnassaan muun muassa opiskelijapalautetta verkko-opinnoista ja virtuaaliopintopisteiden määrää.

Kehittämisryhmään kuuluvat Chief digital officer, verkko-opintoina toteutettavien hakukohteiden kehittämispäälliköt ja niiden opettajaedustajat / tutkintovastaavat, verkko-opintojen kehityspäällikkö ja opiskelijaedustaja.

Ryhmä kokoontuu vuodessa noin 6 kertaa.

Verkkotutkintojen kehittämisryhmä

Verkkotutkintojen kehittämisryhmä vastaa Verkkotutkintojen laadukkaasta toteutumisesta ja kehittämisestä, sekä englanninkielisiä koulutuksia koskevista erityiskysymyksistä. Opiskelijaedustajan tulee olla verkko-opiskelija.

Kehittämisryhmään kuuluvat Korkeakouluyksikkö D:n johtaja, verkkotutkinnoista vastaava kehittämispäällikö,, muut verkkotutkinnoista vastaavat kehittämispäälliköt sekä tutkintovastaavat ja verkkotutkintojen YAMK-vastuuopettajat, opintopäälliköiden edustaja, verkkotutkinnon opiskelijaedustaja.

Ryhmä kokoontuu vuodessa noin 4 kertaa vuodessa.

Tieto- ja julkaisupalveluiden kehittämisryhmä ja verkkolehden toimituskunta

Kehittämisryhmän tehtävänä on kehittää ja uudistaa Laurean tieto- ja julkaisupalveluja. Ryhmään kuuluvat tieto- ja julkaisupalvelujen johtaja, tieto- ja julkaisupalvelujen edustajat ja opiskelijaedustaja. 

Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.

Verkkolehdessä julkaistaan henkilöstön, opiskelijoiden ja sidosryhmien artikkeleita ja blogitekstejä, joissa esitellään laaja-alaisesti kehittämistoimintaa, hankkeiden tuloksia sekä kuulumisia ja kokemuksia koulutuskentältä. Toimituskunnan tehtävänä on arvioida saapuneet artikkelikäsikirjoitukset ja antaa niistä palautetta kirjoittajalle hyvän kirjoittamisen ja julkaisukanavalle määriteltyjen kriteerien perusteella. Toimituskunta sitoutuu antamaan kirjoittajalle palautteen ja arvion saapuneesta käsikirjoituksesta noin viikon kuluessa. Kirjoittaja saa palautetta vähintään yhdeltä toimituskunnan jäseneltä. Toimituskunnan tehtävänä on lisäksi vuosittain arvioida ja määrittää julkaisemisen kriteereitä ja erityisteemoja. Toimituskunnan jäsenen työmäärä on saapuneista käsikirjoituksista riippuen noin 40 tuntia vuodessa.

Ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon kehittämisryhmä

Ylemmän ammattikorkeakoulun tutkintojen kehittämisryhmä vastaa tutkintojen laadukkaasta toteutuksesta ja kehittämisestä. Opiskelijan tulee olla ylempää ammattikorkeakoulututkintoa suorittava opiskelija.

Työryhmä kokoontuu noin 6 kertaa vuodessa, jonka lisäksi se suunnittelee tutkinnon opettajille yhteisiä tilaisuuksia. 

Työryhmään kuuluvat korkeakouluyksikkö D:n johtaja, YAMK-vastuuopettajat ja -kehittämispäälliköt sekä opiskelijaedustaja. Opiskelijaedustajaksi etsitään ensisijaisesti YAMK-opiskelijaa.

Liiketalouden opiskelijaedustaja

Liiketalouden opiskelijaedustajat edustavat kaikkia tutkintonsa opiskelijoita. He istuvat tutkinnon kehittämisryhmän ja työelämän ohjausryhmän kokouksissa.

 

Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.

Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.

Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.

 

Laureassa toimii 10 työelämän ohjausryhmää (entiseltä nimeltään työelämäpaneeli), jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.

Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustaja.

Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.

Tietojenkäsittelyn opiskelijaedustaja

Tietojenkäsittelyn opiskelijaedustajat edustavat kaikkia tutkintonsa opiskelijoita. He istuvat tutkinnon kehittämisryhmän ja työelämän ohjausryhmän kokouksissa.

 

Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.

Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.

Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.

 

Laureassa toimii 10 työelämän ohjausryhmää (entiseltä nimeltään työelämäpaneeli), jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.

Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustaja.

Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.

Turvallisuuden ja riskienhallinnan tutkinnon opiskelijaedustaja

Turvallisuuden ja riskienhallinnan tutkinnon opiskelijaedustajat edustavat kaikkia tutkintonsa opiskelijoita. He istuvat tutkinnon kehittämisryhmän ja työelämän ohjausryhmän kokouksissa.

Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.

Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.

Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.

 

Laureassa toimii 10 työelämän ohjausryhmää (entiseltä nimeltään työelämäpaneeli), jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.

Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustaja.

Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.

Estenomitutkinnon opiskelijaedustaja

Estenomitutkinnon opiskelijaedustajat edustavat kaikkia tutkintonsa opiskelijoita. He istuvat tutkinnon kehittämisryhmän ja työelämän ohjausryhmän kokouksissa.

Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.

Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.

Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.

 

Laureassa toimii 10 työelämän ohjausryhmää (entiseltä nimeltään työelämäpaneeli), jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.

Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustaja.

Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.

Fysioterapeuttitutkinnon opiskelijaedustaja

Estenomitutkinnon opiskelijaedustajat edustavat kaikkia tutkintonsa opiskelijoita. He istuvat tutkinnon kehittämisryhmän ja työelämän ohjausryhmän kokouksissa.

 

Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.

Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.

Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.

 

Laureassa toimii 10 työelämän ohjausryhmää (entiseltä nimeltään työelämäpaneeli), jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.

Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustaja.

Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.

Sairaanhoitajatutkinnon opiskelijaedustaja

Sairaanhoitajatutkinnon opiskelijaedustajat edustavat kaikkia tutkintonsa opiskelijoita. He istuvat tutkinnon kehittämisryhmän ja työelämän ohjausryhmän kokouksissa.

 

Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.

Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.

Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.

 

Laureassa toimii 10 työelämän ohjausryhmää (entiseltä nimeltään työelämäpaneeli), jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.

Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustaja.

Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.

Terveydenhoitatutkinnon opiskelijaedustaja

Terveydenhoitajatutkinnon opiskelijaedustajat edustavat kaikkia tutkintonsa opiskelijoita. He istuvat tutkinnon kehittämisryhmän ja työelämän ohjausryhmän kokouksissa.

 

Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.

Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.

Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.

 

Laureassa toimii 10 työelämän ohjausryhmää (entiseltä nimeltään työelämäpaneeli), jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.

Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustaja.

Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.

Sosionomitutkinnon opiskelijaedustaja

Sosionomitutkinnon opiskelijaedustajat edustavat kaikkia tutkintonsa opiskelijoita. He istuvat tutkinnon kehittämisryhmän ja työelämän ohjausryhmän kokouksissa.

 

Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.

Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.

Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.

 

Laureassa toimii 10 työelämän ohjausryhmää (entiseltä nimeltään työelämäpaneeli), jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.

Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustaja.

Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.

Rikosseuraamusalan opiskelijaedustajat

Rikosseuraamusalan opiskelijaedustajat edustavat kaikkia tutkintonsa opiskelijoita. He istuvat tutkinnon kehittämisryhmän ja työelämän ohjausryhmän kokouksissa.

 

Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.

Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.

Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.

 

Laureassa toimii 10 työelämän ohjausryhmää (entiseltä nimeltään työelämäpaneeli), jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.

Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustaja.

Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.

Restonomitutkinnon opiskelijaedustaja (Palveluliiketoiminta, palveluelämysten tuottamisen ja kehittämisen koulutus)

Restenomitutkinnon opiskelijaedustajat edustavat kaikkia tutkintonsa opiskelijoita. He istuvat tutkinnon kehittämisryhmän ja työelämän ohjausryhmän kokouksissa.

 

Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.

Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.

Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.

 

Laureassa toimii 10 työelämän ohjausryhmää (entiseltä nimeltään työelämäpaneeli), jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.

Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustaja.

Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.

Laadunhallinnan kehittämisryhmä

Laurean laadunhallinnan kehittämisryhmä arvioi ja kehittää laatujärjestelmää Laurean tahtotilan suunnassa, vastaa laatujärjestelmän kehittämisen painopisteiden toteuttamisesta. 

 

Kehittämisryhmä kokoontuu n. kerran kuukaudessa.

Turvallisuusjohtamisen kehittämisryhmä

Työryhmälle kuuluvat koko Laurean laajuiset turvallisuusjohtamisen ennakointi- ja kehittämistehtävät.

Työryhmään kuuluvat Laurean turvallisuusjohtaja, turvallisuusvastaavat, opiskelijaedustaja, opiskelijaterveydenhuollon edustaja, ravintolapalveluiden edustaja (palveluntarjoaja), tekninen isännöitsijä, palvelupäällikkö (tilapalvelut) ja palvelupäällikkö (opintotoimistot)

Työryhmä kokoontuu 5-6 krt/vuosi