Laureamko etsii opiskelijaedustajia

 

Haluatko vaikuttaa omiin ja kavereidesi opintoihin? Laureamko etsii opiskelijaedustajia joka vuosi lokakuussa. Täydennyshaku avataan tarvittaessa. Kaikkiin ryhmiin haetaan varsinaista ja varaedustajaa, ellei toisin lue. Voit lukea lisää hakuilmoituksestamme (linkki). Haku on auki seuraaviin ryhmiin:

 

Laurea-tasoiset koulutuksen kehittämisryhmät

  • Verkkotutkintojen kehittämisryhmä (2 edustajaa)
  • Ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon kehittämisryhmä (2 edustajaa)

Tutkintojen kehittämisryhmät ja tutkintojen työelämän ohjausryhmät

  • Fysioterapeuttitutkinnon opiskelijaedustaja (2 edustajaa)
  • Liiketalouden opiskelijaedustaja (1 edustaja)
  • Terveydenhoitajatutkinnon opiskelijaedustaja (1 edustaja)
Tutkintojen opiskelijaedustajat toimivat niin tutkintojen kehittämisryhmissä kuin työelämän ohjausryhmässä. Kummassakin ryhmässä on noin 4 kokousta vuodessa.
 
Laureamkon hallitus päättää opiskelijaedustajien valinnasta kokouksessaan. Opiskelijaedustajana toimimisesta saa opintopisteitä sekä arvostettua työelämäosaamista, kuten argumentaatio-, neuvottelu-, ja ryhmätyötaitoja. Lisäksi Laureamko myös tarjoaa koulutuksia kaikille opiskelijaedustajille 4-5 kertaa vuoden aikana.

Hakijoilta edellytetään sitoutumista viestintään opiskelijakunnan kanssa. Eduksi katsotaan, että hakija pystyy sitoutumaan ryhmän toimintaan koko kalenterivuodeksi. Opiskelijakunnan jäsenyys katsotaan myös eduksi. Toivomme hakijoilta aitoa kiinnostusta ryhmän aiheeseen ja motivaatiota tehtävään. Valittujen nimet ja sähköpostiosoitteet tulevat esille Laureamkon verkkosivuille.

Lisätiedot: Edunvalvonnan asiantuntija Linda Lindgren ([email protected])

Näin haet:

Täytä hakulomake täällä: Opiskelijaedustajahakulomake

 

Opiskelijaedustajapaikkojen kuvaukset

Laurea tasoiset kehittämisryhmät

Tutkintolautakunta

Tutkintolautakunta käsittelee opintosuoritusten arviointiin liittyvät oikaisuvaatimukset. Opintosuorituksiksi katsotaan opintojakson/projektin suoritus, opinnäytetyö, harjoittelu ja hyväksiluettu suoritus.

Tutkintolautakunnan puheenjohtajana toimii rehtorin nimeämä henkilö, jonka on oltava lehtori tai yliopettaja ja jäseninä yksi opetushenkilöstöön kuuluva ja yksi opiskelija. Puheenjohtajalla ja jäsenillä on kullakin henkilökohtainen varahenkilö. Puheenjohtajan varahenkilön on oltava lehtori tai yliopettaja. Tutkintolautakunnan puheenjohtajan ja opettajan toimikauden pituus on kerrallaan kaksi vuotta ja opiskelijajäsenen yksi vuosi. Tutkintolautakunnan opiskelijajäsenet valitaan edustajiston kokouksessa 10.11. Tämän jälkeen Laurean hallitus vahvistaa tutkintolautakunnan jäsenet vuoden viimeisessä kokouksessaan.

Tutkintolautakunnan asettamisesta, jäsenistä ja tehtävästä määrää ammattikorkeakoululain 19 pykälä. Tutkintolautakunnan tehtävänä on käsitellä opintosuoritusten oikaisuvaatimukset.

Opetuksen ja ohjauksen kehittämisryhmä

Opiskeluhyvinvoinnin kehittämisryhmä

Verkkotutkintojen kehittämisryhmä

Verkkotutkintojen kehittämisryhmä vastaa Verkkotutkintojen laadukkaasta toteutumisesta ja kehittämisestä, sekä englanninkielisiä koulutuksia koskevista erityiskysymyksistä. Opiskelijaedustajan tulee olla verkko-opiskelija.

Kehittämisryhmään kuuluvat Korkeakouluyksikkö D:n johtaja, verkkotutkinnoista vastaava kehittämispäällikö,, muut verkkotutkinnoista vastaavat kehittämispäälliköt sekä tutkintovastaavat ja verkkotutkintojen YAMK-vastuuopettajat, opintopäälliköiden edustaja, verkkotutkinnon opiskelijaedustaja.

Ryhmä kokoontuu vuodessa noin 4 kertaa vuodessa.

Ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon kehittämisryhmä

Ylemmän ammattikorkeakoulun tutkintojen kehittämisryhmä vastaa tutkintojen laadukkaasta toteutuksesta ja kehittämisestä. Opiskelijan tulee olla ylempää ammattikorkeakoulututkintoa suorittava opiskelija.

Työryhmä kokoontuu noin 6 kertaa vuodessa, jonka lisäksi se suunnittelee tutkinnon opettajille yhteisiä tilaisuuksia. 

Työryhmään kuuluvat korkeakouluyksikkö D:n johtaja, YAMK-vastuuopettajat ja -kehittämispäälliköt sekä opiskelijaedustaja. Opiskelijaedustajaksi etsitään ensisijaisesti YAMK-opiskelijaa.

Tutkintojen kehittämisryhmät

Estenomitutkinnon opiskelijaedustaja

Estenomitutkinnon opiskelijaedustajat edustavat kaikkia tutkintonsa opiskelijoita. He istuvat tutkinnon kehittämisryhmän ja työelämän ohjausryhmän kokouksissa.

 

Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.

Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustajat.

Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.

 

Laureassa toimii 10 työelämän ohjausryhmää (entiseltä nimeltään työelämäpaneeli), jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.

Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustajat.

Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.

 

 

Fysioterapeuttitutkinnon opiskelijaedustaja

Fysioterapeuttitutkinnon opiskelijaedustajat edustavat kaikkia tutkintonsa opiskelijoita. He istuvat tutkinnon kehittämisryhmän ja työelämän ohjausryhmän kokouksissa.

 

Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.

Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.

Ryhmä tapaa noin neljä (4) kertaa vuodessa.

 

Laureassa toimii 10 työelämän ohjausryhmää (entiseltä nimeltään työelämäpaneeli), jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.

Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustajat.

Työryhmä kokoontuu noin kolme (3) kertaa vuodessa.

 

Kuntoutuksen ohjaaja -tutkinnon opiskelijaedustaja

Liiketalouden opiskelijaedustaja

Liiketalouden opiskelijaedustajat edustavat kaikkia tutkintonsa opiskelijoita. He istuvat tutkinnon kehittämisryhmän ja työelämän ohjausryhmän kokouksissa.

 

Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.

Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.

Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.

 

Laureassa toimii 10 työelämän ohjausryhmää (entiseltä nimeltään työelämäpaneeli), jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.

Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustaja.

Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.

Restonomitutkinnon opiskelijaedustaja (Palveluliiketoiminta, palveluelämysten tuottamisen ja kehittämisen koulutus)

Restenomitutkinnon opiskelijaedustajat edustavat kaikkia tutkintonsa opiskelijoita. He istuvat tutkinnon kehittämisryhmän ja työelämän ohjausryhmän kokouksissa.

 

Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.

Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.

Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.

 

Laureassa toimii 10 työelämän ohjausryhmää (entiseltä nimeltään työelämäpaneeli), jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.

Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustaja.

Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.

Rikosseuraamusalan opiskelijaedustaja

Rikosseuraamusalan opiskelijaedustajat edustavat kaikkia tutkintonsa opiskelijoita. He istuvat tutkinnon kehittämisryhmän ja työelämän ohjausryhmän kokouksissa.

 

Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.

Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.

Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.

 

Laureassa toimii 10 työelämän ohjausryhmää (entiseltä nimeltään työelämäpaneeli), jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.

Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustaja.

Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.

Sairaanhoitajatutkinnon opiskelijaedustaja

Sairaanhoitajatutkinnon opiskelijaedustajat edustavat kaikkia tutkintonsa opiskelijoita. He istuvat tutkinnon kehittämisryhmän ja työelämän ohjausryhmän kokouksissa.

 

Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.

Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.

Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.

 

Laureassa toimii 10 työelämän ohjausryhmää (entiseltä nimeltään työelämäpaneeli), jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.

Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustaja.

Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.

Sosionomitutkinnon opiskelijaedustaja

Sosionomitutkinnon opiskelijaedustajat edustavat kaikkia tutkintonsa opiskelijoita. He istuvat tutkinnon kehittämisryhmän ja työelämän ohjausryhmän kokouksissa.

 

Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.

Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.

Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.

 

Laureassa toimii 10 työelämän ohjausryhmää (entiseltä nimeltään työelämäpaneeli), jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.

Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustaja.

Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.

Terveydenhoitajatutkinnon opiskelijaedustaja

Terveydenhoitajatutkinnon opiskelijaedustajat edustavat kaikkia tutkintonsa opiskelijoita. He istuvat tutkinnon kehittämisryhmän ja työelämän ohjausryhmän kokouksissa.

 

Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.

Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.

Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.

 

Laureassa toimii 10 työelämän ohjausryhmää (entiseltä nimeltään työelämäpaneeli), jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.

Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustaja.

Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.

Tietojenkäsittelyn opiskelijaedustaja

Tietojenkäsittelyn opiskelijaedustajat edustavat kaikkia tutkintonsa opiskelijoita. He istuvat tutkinnon kehittämisryhmän ja työelämän ohjausryhmän kokouksissa.

 

Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.

Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.

Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.

 

Laureassa toimii 10 työelämän ohjausryhmää (entiseltä nimeltään työelämäpaneeli), jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.

Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustaja.

Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.

Turvallisuuden ja riskienhallinnan tutkinnon opiskelijaedustaja

Turvallisuuden ja riskienhallinnan tutkinnon opiskelijaedustajat edustavat kaikkia tutkintonsa opiskelijoita. He istuvat tutkinnon kehittämisryhmän ja työelämän ohjausryhmän kokouksissa.

Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.

Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.

Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.

 

Laureassa toimii 10 työelämän ohjausryhmää (entiseltä nimeltään työelämäpaneeli), jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.

Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustaja.

Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.